Sprint i Falun

Gick rätt ok idag men farten var låg. Gjorde dessutom några misstag, läste på fel sträcka bland annat. Men det är farten som saknas, vilket jag hoppas få tillbaka tack vare dessa tre lopp i för-EM.

Karta
Resultat

Angående min form så tog jag dessa för-EM-lopp som en genomkörare. Jag drog igång träningen med Norgelägret för att komma igång, och nu kör jag ol och löpning för att få fart på benen till Jukola. Jag tror det är ett bra recept. Till Helgen har vi Jukolaläger och där ska teknik nötas. På torsdag kör jag 3000m-rejs, då får jag en indikation på om dessa tävlingar skjutsat formen i rätt riktning. Pers blir tufft, men bara jag klår mitt all time low är jag nöjd.

På torsdagens masstart kunde jag springa i den farten jag borde ha i knappt en halvtimme, sen gav liksom benen upp. Märklig känsla men jag kämpade runt. På Jukola bör jag kunna springa i 70min minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback