Elitserien långdistans Mora

Ojoj, det blev ett tufft lopp, precis som väntat. Men en bra genomkörare som var min målsättning efter den senaste tidens knappa löp- och orienteringsträning.

Dagen började inte så bra då batteriet på bilen var dött och jag fick åka fixa skjuts lite snabbt istället.

Kändes ok i början av banan, då jag fortfarande kunde springa rätt skapligt. Tog ett dåligt vägval till ettan, men ingen katastrof. Första boet gick bra, men sedan blev jag trött på långsträckan till andra boet. Fick släppa en liten klunga jag var i. Såg fortfarande ryggarna över ett hygge och tänkte att jag skulle se dem även inne i grönområdet där kontrollen satt. Men det gjorde jag inte. Blev en ganska rejäl bom. Resten av banan gick ganska bra orienteringsmässigt men mina ben var inte så sugna på att springa. Andra varvet blev en plåga. Jag gick i uppförsbackar och joggade utför och på platten. De löpare som passerade hade dubbla hastigheten kändes det som.

I sista slingan i sista fjärilen ser jag Böttsin närma sig mig. Shit, tänkte jag och gav mig fan på att försöka hålla honom bakom mig. Så jag gjorde en liten tempoökning och kollade inte bakåt någon gång. Avslutningen var förhållandevis bra och jag kunde passera två löpare. Men i jämförelse med de bästa var min avslutning blek. Böttsin hade dessutom en slinga kvar i fjärilen så jag blev skrämd i onödan =)

Jag är nöjd med att jag tog mig runt och känner att detta är det jag behöver för att komma igång. Nästan två timmars löpning i skog i högt tempo. Jag tror att jag kommer få farten både i benen och skallen till Jukola om två veckor. Det mest positiva idag var att jag orienterade bra.

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback