Bra lopp på Jukola

Äntligen börjar min kropp fungera. Kändes riktigt bra och jag genomförde loppet riktigt bra. Gjorde en onödig sväng till första kontrollen dock. Slarvigt. Växlade som 15:e man efter att ha legat i tät hela loppet.

Resan över till Finland började inte så bra i torsdags då det började brinna i ett motorrum på båten och vi blev försenade 4-5h. Således blev det lite ändrade planer när vi väl kom fram till vårt boende på fredagen. Vi hann i alla fall ut på en fin-fin träningskarta för att köra ett pass.

Jag var mest nervös för starten egentligen. Eftersom min form inte alls infunnit sig tidigare var jag inte så sugen att tokhetsa till startpunkten med 1500 andra löpare. Men det gick bra. Orienteringen visste jag att jag skulle klara av. Magen däremot var inte så het., började krångla redan innan start. Märkte inget under loppet dock, men jag mådde riktigt dåligt efter loppet och fick ta en lång nedjogg för att bli med i matchen igen.

Under loppet var jag väldigt offensiv och kände hela tiden att jag hade läget under kontroll. Var först i spåret några gånger, en härlig känsla. Jag drog klungan även på en väglöpningssträcka (till 11:an som jag var först till), vem kunde tro det när jag för en och en halv vecka sedan sprang 3000m på lusiga 10.01? Mot 16:e kontrollen låg jag först i ledet. Försökte släppa upp någon som kunde dra, men ingen verkade intresserad. Så jag körde på. På toppen av kullen vi sprang över kollade jag bakåt och såg ett långt led med löpare som följde mina fotspår. Läckert. Mot slutet blev jag trött och fick ta ett säkerhetsstopp in mot tredje sista kontrollen. Tappade här lite platser och dessutom hade några en kortare gaffel där så jag var nästan minuten efter in till växel. Men jag är ändå sjukt nöjd.

Att jag sprang i andralaget var förståss en besvikelse. Men samtidigt var det minst lika kul som att springa i ett förstalag, speciellt när vi sprang riktigt bra på de tre första sträckorna. Kul! Böttsin och Bäckis gjorde riktigt fina lopp och vi var 28a efter tre sträckor. Inte illa. I mål blev vi 62:a vilket är klubbrekord för andralaget. Tyvärr hade inte förstalaget någon vidare lyckad inledning och hamnade tillslut på en blygsam 26.e plats.

Karta

Lagresultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback