Halva touren genomförd


Podium första etappen, femma efter ett bra lopp

Etapp 1
Bra inledning. Varmt och gött, inget underställ på kroppen. Nöjd med femteplatsen. Mitt klart bästa alplopp hittils. Gjorde några småmisstag men inget att tala om. Bra dag

Etapp 2
Flopp. Gick bra första halvtimmen då vi tog de 300 höjdmeter som banan bjöd på. Var här i rygg på Grigoriev som blev tvåa, han hade kommit ikapp två minuter. Så långt bra. Nästa kontroll är en långsträcka utför. Vi tar olika vägval och jag vurpar i 45-50km/h. Klarar mig, men när jag ska fortsätta upptäcker jag att staven gått av. Helvetet. Fortsätter utan stav, ganska avslaget. Nere på platten träffar jag på en motionär som inte vill ge mig sin stav. "Fuck it then!" säger jag. Stakar på gen med en stav. Träffar en ny motionär som ger mig sin stav. 30cm för kort. Fortsätter sedan i ganska bra stil tills trugan lossnar med ca 1km kvar. Tappar nästan en minut till. I mål som 18:e, evigheter efter Staffan som tog en jordskredsseger. Ingen bra dag trots bra orientering.

Etapp 3

Sprint. Lätt bana i hög hastighet. 10sekunder i skogen, resten på öppna fält. Gör ett habilt lopp men tappar 10sek på två sträckor, vilket är för mycket. Hade inte riktigt rappheten idag. Men det var som sagt ett ok lopp. 10:a är bra i denna konkurrens. Ingen vet hur totalen är

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback