Drakloppet

Sittande steg på upploppet. En anledning till att jag inte är så snabb

Jag tycker det gick ganska bra på drakloppet med tanke på omständigheterna. Mitt löparknä har börjat ge sig, men på förmiddagspasset stukade jag foten. Lyckligtvis nära bilen, så foten var hårt lindad inom 2 min.

Loppet öppnades kontrollerat. Kanske lite för fegt egentligen, men jag var stark i den första backen där man skulle ta sig från havsnivå upp till norra berget, 120m högre upp. Resten av loppet bjöd på både snälla och tuffa backar, såväl utför som uppför. Avslutningen är lite speciell då man ska ta sig ner från berget till stan igen. Men det gick bra. Fick ge mig i spurten mot en stockviksjunior. Jag är ändå nöjd. Drivet i steget i de lättare partierna är något jag ska jobba vidare på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback