Fin höstträning i Sundsvall

Två medeldistansträningar idag i härligt höstväder. På förmiddagen for jag och Bäckis upp på södra och körde en medel-bana jag lagt. Gick rätt bra även om jag råkat lägga en kontroll där det inte fanns någon kontrollpunkt (varken i terrängen eller på kartan). Jörgen Brink åkte klassika intervallen i serpentinbacken, i keps.

På eftermiddagen tog jag med mig Syrran på
MOF-träningen i Essvik. Ett oerhört fint område. En 2,0km lång bana som man skulle springa två varv. För att lära sig hur man ska kunna springa fortare. Jag tyckte jag sprang riktigt bra på första varvet och förbättrade mig med 33 sek på andra varvet. Och då tog jag 21 av de sekundrarna på de tre första kontrollerna. Ett hårt pass och en bra genomkörare. Gött att gå under 5min/km, det händer inte ofta i medelpad.

Karta med båda varvens rutter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback