Meklördag

Förra vintern gick kontakten till motorvärmaren på Skodan sönder. Men det var i slutet av mars så jag orkade inte bry mig om att fixa till det då. De senaste dagarnas frostnätter har emellertid väckt tanken att åtgärda problemet. Därför nöp jag en bättre begagnad intagskabel, som det heter, på skroten i veckan. Man måste alltså byta hela kabeln som går till grenuttaget, det går inte att endast byta ut själv kontakten. 50kr kändes lämpligt då ett helt nytt kit, visserligen inkl den gröna motorvärmarkabeln, gå loss på 540kr.

Idag skred jag så till verket. Måste säga att det gick över förväntan. Inga problem alls. En skön tillfredställse att göra ett lyckat mek med bilen tycker jag. Det känns manligt på något sätt. Nu är det bara att invänta ett bra tillfälle att byta till vinterdäck. Känns lite tidigt vid dags dato.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback