Dalamilen


Det var en härlig höstmorgon med någon enstaka grad över nollstrecket när starten gick vid 10:00. Banan var tuffare än vad jag trodde den skulle vara, därför tycker jag att min tid är ganska bra. Hade varit kul att gå under 35min, men jag var så stum sista 500m och jag tror det var där jag tappade möjligheten. Kenyanen som vann (som även vann Hackmora), Dominic Mutuku, brydde jag mig inte om att följa. Det var även två andra kenyaner med (de två som spurtade om mig i Hackmora) men de sprang bara 5km. Lite dumt att 5 och 10km startar samtidigt. Som tur var visste jag att kenyanerna sprang 5km. Lätt att gå med i tempot för de som kutar 5km annars, och spränga sig. Men Dominic sprang 10km, trodde att jag vann först men han var så långt före mig att jag inte såg att han stack ut på ett till varv och jag trodde att han bara sprang 5km. Ingen skam i att få stryk av honom i och för sig. Fantastiskt trött i låren efteråt.

1. Dominic Mutuku 32:30
2. Martin Hammarberg 35:07

GPS-spår

Kommentarer
Postat av: Lena och David

Vi måste missat dig med några meter...stack ut på myrandistans och såg precis Daniel Lindholm passera, i höjd med Högbovägen. Du hade väl inte shorts?!? Det såg svinigt kallt ut.

2010-10-17 @ 08:59:12
Postat av: Hammer

Nej, jag körde långa tights! Lite pinsamt på en löptävling egentligen, då det är löparshorts som gäller på dessa evenemang i regel.

2010-10-17 @ 12:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback