Racedag i Bruks

På förmiddagen körde DSA klassiskt race, "15km". Jag och Påsen körde skate istället, eftersom det kändes mer relevant. Fyra varv på elljusspåret sen en bit upp mot fjället som avslutning. Totalt drygt 13km visade sig banan mäta. Kändes ganska bra för mig även om jag kände mig ganska tung i benen av all träning. Åkte ändå avslappnat och höll bra fart igenom loppet. Var riktigt jobbigt sista biten upp mot mål och mjölksyran var påtaglig. Landade dryga minuten efter Påsen, vilket får ses som ok med tanke på hur det brukar se ut.

På eftermiddagen blev det ett pannlampspass på fjället. Vädret var nu sådant att det var -20 nere i byn och -20 uppe på fjället och ca -100 ner mot Djupdalsvallen. Som tur var hade jag förberett mig väl för nedfarten från fjället till spårcentralen denna gång. Överdragsbyxor, extrajacka, väst, extrabuff och tumvantar! Var bara tummarna som fick agera isbit denna gång. Även fötterna var ganska kalla, pjäxöverdragen kanske vore lämpliga att ta med här framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback