Torsdag

Rullskidsintervaller på mina nya fiberglass-fyror, kändes inspirerande. Eftersom mitt knä är lite bråkigt konsulterade jag expertis och avstod blodomloppet. Lite synd, hade varit bra att plåga kroppen med ett rejs, men samtidigt är det ännu bättre att ha ett fungerande knä.

Skid-VM till Falun 2015. Skitkul verkar det flesta tycka. Även jag. Men jag tycker att Lugnet är en ganska kass skidstadion. Tuffa banor förvisso men allt för lätt avslutning och eftersom i princip alla distanser kommer avgöras med gemensam start kommer det bli upploppsstrider stup i ett. Men det är samtidigt det FIS vill ha antar jag. Intervallstarten kommer vara utrotad och en handfull åkare kommer vara bättre på att spurta än vad Northug är nu. Det senare är i och för sig en rätt häftig vision. Tänk dig fem sådana monsteravslutare på upploppet samtidigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback