Tillbaka i Borlänge

Det känns både skönt och lite trist att vara hemma igen.  Rysslandsäventyret var väldigt trevligt och alla farhågorna om dålig mat och boende motbevisades. Sist jag var i Ryssland 2003 var, och är, det värsta jag har varit med om i boende- och matväg. Nu var det kanonbra boende och helt ok mat, trots att det bjöds på samma buffé till alla luncher och middagar. Enformigt men ok. Trots det blev ändå många åkare magsjuka i slutet av veckan, troligen pga något dom ätit, så det var kanske inte så bra ändå.

Tävlingarna höll riktigt bra klass och ryssarna var svårslagna på deras hemmaplan. Det nya greppet med sprintstafett var riktigt kul. Ganska likt de svenska sprintstafetterna men mycket mer intensivt och med bättre konkurrenter. 6x7min åktid och ett riktigt bra tävlingsområde med bra banläggning. Touch-stämplingssystemet SFR var sådär men helt ok. Kändes inte riktigt färdigutvecklat.

På vilodagen bjöds det på en ski-o-athlonträningstävling, ett grepp för att göra sporten mer publikvänlig. Men det är en dålig idé om du frågar mig. Man åker en snitslad bana och ska stämpla på sina kontroller, men i skogen finns det bomkontroller. Stämplar man fel får man en minuts strafftid/tilläggstid. Lite som micro-o. Men det är för lätt orienteringsmoment så det det blir nog ingen hit. Av de som testade fick ingen strafftid.

Väskan har jag packat upp men tvätten tar jag nog hand om senare.

Kommentarer
Postat av: Fan

Klart man blir magsjuk om det är samma buffé. Maten åker bara in och ut ur köket...

2010-01-21 @ 17:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback