Kallt och trevligt i Malung

Skodan startade inte på lördagsmorgonen. Inte så konstigt. De flesta bilar får problem efter en natt i -30 utan motorvärmare. Efter första passet kopplade jag både in motorvärmare och CTEK-laddare, efter att ha fått tillgång till eluttag. Sedan startadade bilen utan problem.

Träningen under helgen fungerade fint, men pga kylan fick vi köra ett annat upplägg än planerat. Fick ändå ihop två fina skidpass, ett gympass/inomhuspass och ett löppass. Uppe på höjderna var det bara -18 så där gick det bättre att träna och i morse var det bara -14 uppe på Byråsen. Härligt vinterväder dessutom. Körde dessutom en egen final climb då jag tog slalombacken två gånger. När vi ändå är inne på tour-temat så kan jag berätta att gårdagens eftermiddagspass på skinnarloppsspåren blev en kamp mellan MOKS svar på Bauer och Northug, OL-davve försökte men jag tog bonussekundrarna i båda spurterna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback