Tjafs om regler på vilodagen

Det är tråkigt att det blivit oerhört mycket tjafs om reglerna kring felstämplingar. Helt onödigt eftersom det står klart i reglerna vad som gäller. Trots detta sker hetsiga diskussioner hela tiden och fientligheten bland länderna verkar ha vuxit till sig till helt onödiga proportioner.

Jag tänker inte kommentera regel 20.5 mer här.

Men det finns mer saker att anmärka på. Eftersom inte den officiella resultatlistan från herrarnas långdistans är färdig så baseras startlistan på världscupställningen från medeldistansen (som förhoppningsvis är korrigerad eftersom felstämplade löpare var med i wc-ställningen i seedningen inför lången). Sedan är det 2min startmellanrum. På sprint ska det vara 1min. Det har även varit blidväder idag och arrangören har därför inte kunnat köra upp spår, men det hoppas på att kunna köra i natt. Banorna ska gå enbart på öppna ytor och spåren är igenblåsta. Kommer bli en höjdare i morgon. Jag är taggad!

Vi har haft det bra idag på vilodagen förresten. Och jag har köpt ett par skor =)

Kommentarer
Postat av: tomp

Känns hel rätt att ha stannat hemma. Verkar vara lite halvtråkig stämning! Kör hårt ändå!

2010-02-12 @ 21:17:23
Postat av: Marte

Hei. Om du leser hele regelen, så er den faktisk ikke helt klar. Eksempelet under selve regelen, den dere viser til som selve regelen, fraviker fra regelteksten.. Ergo kan regelen tolkes begge veier. Det viktigste må dog være at den beste ski-o løperen vinner? Det tror jeg alle er enige i. Se forøvrig interessant diskusjon på www.ski-o.com, konstruktivt. I Ånn slipper vi forhåpentligvis uansett problemet, da vi skal gå med EMIT :-)

2010-02-25 @ 13:19:04
URL: http://www.marteandchristian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback