Vasastafetten

Jag blev inkallad till lag Idre Fjäll för att springa Vasastafetten. Eller, det var jag som letade ett lag att springa i och hittade ett lag som ville ha mig. Och dessutom på en av de tuffare sträckorna. Sträcka två.

Jag är nöjd med mitt lopp. Inledningen var dock inte speciellt bra, kände mig ganska seg på de inledande kilometrarna som gick på grusväg. Lyckligtvis släppte det då jag kom in på stigpartierna och jag kunde springa riktigt bra från 4km ungefär. Borde tagit ol-skor med dubb eftersom spångarna både var många och hala. Klarade inte en sväng på en av spångarna på slutet och for rakt ner i en knädjup bäck.

Laget sprang riktigt bra hela vägen, tyvärr fick Gustav kramp på nioandesträckan och tappade den tredjeplats vi hade som i en liten ask. Nu blev vi sexa och klarade lagets mål att slå fjolårets tid. Kul tävling och en ny trevlig bekantskap med laget!

Lagresultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback