Stigtomtakavlen

Jäklar vad kul det var med säsongens första natt-stafettsträcka! Jag är nöjd med min insats då jag kände att jag hade kontroll på läget hela tiden. Jagade ikapp de luckor som blev då jag hade lång gaffel. Låg hela tiden långt fram. Till 11:e kontrollen ligger jag först och drar med mig hela klungan på en rejäl krok. Det var enda misstaget jag gjorde och lyckligtvis fick jag med mig alla utom två lag som kom loss; Leksand och Denseln. Hörde några löpare som sa "Skönt, nu är vi med igen" när vi i en stor klunga gled in mot TV-kontrollen. Första gafflade kontrollen efterpå var en riktigt svår en. Jag spikade och gled ner på en stor myr. Där ser jag två lampor före mig och inser att det är löpare som fått lucka. Jag bestämmer mig för att gå ikapp. Känner att fältet dras ut.

Kom ikapp lite senare, men tappar pga lite längre gaffel. Samma sak lite senare, jag går ikapp och får släppa pga lite längre gaffel. In till varvning är jag 47sek efter med ett gäng starka löpare som hängt med på min tempoökning. Vi går ikapp på de sista återstående kontrollerna och jag växlar som 4:a, 8sek efter.

Tyvärr hade vi inte riktigt flyt med laget efter mig. Vi var visserligen i leding efter två sträckor då Rollen skött sig exemplariskt på andrasträckan. Återbud, allergi och trötta kroppar satte sedan stopp för en topplacering. Jag tycker ändå det känns bra för oss inför 10mila nästa helg. Det kommer bli riktigt kul!

Resultat

Kommentarer
Postat av: JG

Kanske inte helt oväntat att du var 47sek efter i varvningen och 4a,7sek efter imål (jag skarvar lite på de där 8sek, tror de var mer 7,8sek)

2010-04-26 @ 14:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback