i diket


Efter två fina skidpass i Grönklitt skulle jag vidare till Malung för årsfest i lördags. Men det underkylda regnet ställde till det. Helt plötsligt tappade bilen greppet och jag for runt och åkte baklänges ner i diket. Lyckligtvis skadade sig varken jag eller bilen. Men jag blev starkt påmind om hur lätt en olycka kan ske. Trots att jag ofta kör försiktigt och visste om att det var halt gick det som det gick. Efter att ha väntat på bärgaren i en halvtimme rullade jag vidare mot Malung, väldigt försiktigt, och kom fram helskinnad.



Kommentarer
Postat av: Rikard

Oj, vilken tur att det gick bra!

Postat av: tomp

Oj, ja det var tur i oturen minsann. Blev påmind om Brandmansbängts avkörning på väg till Långberget för några år sedan. Han skyllde på däcken.

2009-11-16 @ 11:43:37
Postat av: Hammer

tomp>> Den minns jag, gick ju bra den gången med. Men då var det ca en meter mer snö också

2009-11-16 @ 15:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback