Första snölägret avklarat

Pheew, då är jag hemma i Borlänge igen. Kroppen känns som den ska efter 17 pass på snö de senaste nio dagarna. Hela åtta pass med kartställ på blev det. De flesta bedrevs även i hög fart. Så detta var en viktig del i min säsongsuppladdning.

Jag for upp några dagar tidigare för att få ut några mer dagar på snö när jag ändå var ledig. Själva skido-lägret drog igång i onsdags med ett längdrace där jag var rejält nere i källaren. På skidoövningarna var det blandade skurar. Bra flyt, dåligt flyt, tung kropp, lätt kropp. Detta beror såklart på många olika saker, t.ex att det var just första lägret på snö, men på det hela taget tar jag med mig mycket positivt från lägret. Framförallt att det gick att genomföra lägret med så lite snö. Eller, rättare sagt, det var barmark runt stugorna men uppe i skogen där vi höll till var det ca tre dess snö.

Mora skidgymnasiums tränare och kaptén Holmberg gjorde ett riktigt bra jobb och ordnade med spår och varierande övningar. Ett enormt arbete som jag upskattar väldigt mycket. Stämningen i laget var även den på topp och det känns lite tråkigt att lägret nu är över. Men snart kommer snön, och då jävlar ska det åkas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback