Bra race i Säter

Ett kul upplägg med medeldistans plus sprintjaktstart idag. Medeldistansen gick bra, gjorde en slarvig 30-sekundare på sjuan, annars bra. Benen fungerade helt ok, i alla fall gjorde det inte ont när jag sprang. Den gångna veckans löpuppehåll gjorde susen! Var 52 sekunder efter Kalle som fortfarande visar fin form. Hoja var 35 sek efter (17 sek före mig) och jag på tredje plats.

Jaktstarten blev kul. Jag hade drömläge genom att gå på Hojas rygg. Dock är 17 sek ganska mycket, så det var på gnällen att jag kom ikapp. Till åttan tar Hoja ett sämre vägval och jag går upp i tät med en liten lucka. Styr kosan rätt och lyckas hålla hela vägen in i mål. Orienteringen funkade riktigt fint och även nu kunde jag springa utan att tänka på att det gjorde ont. Dock var benen inte så pigga i backarna, men det skiter jag i just nu. Det viktigaste är att jag kan springa.

Således blev jag tvåa totalt, 22 sek efter Kalle. Fick emellertid inte något pris då arrangören lottade ut en dam- och en herrcykel bland de tre bästa i HD21 och uppåt. Gubben som stod längst fram och tänjde på repet vann herrcykeln.

Totalresultat


Splits:
Medel
Sprint

Kommentarer
Postat av: Påsen

Nästa gång ska du se att du får pris:) bra sprungit iallafall, dock inte oväntat att det var en leksing före alla mårdar!!!

2009-05-16 @ 21:10:34
Postat av: rollen

Påsen>>Vissa har ju de bästa löparna på VM-läger...

2009-05-16 @ 21:13:48
Postat av: JG

Rollen >> Precis. Vi kastar in avdankade löpare på dom här tävlingarna.

2009-05-16 @ 21:56:08
Postat av: Hammer

JG>> Men det gör ni ju på ALLA tävlingar

Postat av: MOKS största fan nordebo

JG kan du knipa åt. MOKS krossade leksand trots att de bästa saknades och leksand ställde med starkast möjliga lag.

2009-05-16 @ 22:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback