Är jag cyklist? Jag hoppas inte det...

Det är rätt najs att cykla till jobbet, speciellt idag då det var ganska torrt och inte regn. Pluggade in lite popmusik i lurarna och pumpade iväg vid halvsjusnåret i morse. Grymt vattenflöde i tunaån, bra fart i benen hela vägen till säter. Sen kom jag in i andra andningen lagom till pungmakarbo, till tonerna av master of puppets. Kom precis upp i rygg på en annan cyklist när jag svängde av på min genväg.

Lagom till hemfärd kom solen fram och väglaget var torrt. Vinden var till en början fördelaktig. Men ropa inte hej förrän du är över bäcken! När jag trampade ut ur gustafs vände vinden och mörka moln började visa sig. När jag passerat en bäck, eller å, tunaån, började tendenser till regn komma. Fem minuter senare kom det en skur. Jag överlevde dock. Kom hem nöjd och nöp i mig lite färskpotatis.

Jag behöver hjälp. Jag hade inte tankat tillräckligt med musik, så på hemvägen varvade jag spellistan. Således behöver jag 15-20min bra cykelmusik. Tips tack!


88km idag, 31km/h i snitt. Ingen cyklist än.

Kommentarer
Postat av: Joakim Engström

Kings of Leon - Use somebody

Fall out boy - I don't care

Mando Diao - dance with somebody

The Sounds - No one sleeps when i'm awake

Papa roach - hollywood whore

The Killers - Spaceman

Dead by april - losing you



Enjoy it ;)

Postat av: Robin

Pungmakarbo är ett fint ställe

2009-07-15 @ 21:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback