Sprint i Schweiz

Idag var det femte etappen, sprint i Stalden, Schweiz. Jag startade som tvåa i seedade gruppen (som vanligt på det här arrangemanget startar jag bland de första i seedade gruppen, lottat, i helvetet.). På uppvärmningen fick man åka i kanten av tävlingsområdet och kunde se flera kontroller. Dock missgynnade detta mig då jag tappade 25 sek på tvåan och trean (10+15). Resten av loppet gick bättre, dock tog jag ett uselt vägval på en kontroll och gjorde två till mindre bommar. Trots detta blev jag bäste svensk på en niondeplats. Borde vara nöjd men loppet var ju inte bra, 1.10 efter på en sprint är evigheter men idag var det tekniskt och svårt så många hade problem och körde bort sig. Bästa med dagen var att detta var första etappen jag höll bra fart i jämförelse med de bästa. Detta pga två orsaker, svårare bana och lite piggare kropp.

Imorgon är det jaktstart på en gafflad medeldistansbana. Jag går ut som 11 och har 33sek upp till närmast framförvarande. Topp 10 är målet.

Kommentarer
Postat av: Lars

Stabilt om kroppen kommer igång åt dig nu. Skönt att höra att du är så där bitter som bara du kan vara på lottningssystemet. Idag var jag riktigt bitter på tävlingarna i Dala-Järna. Nästan Hammerklass på den bitterheten.

Postat av: david

snyggt åkt, nu är formen på väg åt rätt håll...

2009-01-17 @ 18:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback