Katastrofhelg

Tävlingshelgen i Östersund blev inte riktigt vad jag hade hoppats på. Ryggen känner jag av lite grann fortfarande men det hämmar mig inte så mycket. Det är bara det att den där sista lilla växeln inte finns där tack vare att ryggen ömmar när jag tar i för fulla muggar.

Sprinten gick riktigt bra, till en början. Jag åkte lugnt och behärskat, tog de rätta vägvalen och hade riktigt bra flyt i orienteringen. Men i sista korsningen innan femte kontrollen (75% av banan) lossnar sulan (!) från pjäxan när jag trampar runt i en korsning! Hopplöst läge. Tur att ingen var i närheten och hörde mina svordomar....



Tyvärr finns inte mina sträcktider med i resultatlistan, men jag låg bra till vet jag. Jag mötte Arnesson på väg in till trean och båda vi uppskattade att jag tagit in ca 15 sek på honom. Spörry vann, fem sekunder före Arnesson och Lars Moholt som delade andraplatsen.

Stafetten gick inte heller den speciellt bra. Jag var ofokuserad och gjorde ett dumt misstag till andra kontrollen, sen fungerade inte min bricka. Jag åkte i samma lag som Erik Malmberg som åkte bra, medan jag åkte sämre och dessutom blev diskad pga en ej fungerande emit-bricka (hyrbricka dessutom) 

Bittert

Bitter




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback