Hammers julgodis: Gitarrer & bas, trummor & hat



Inte nog med den fin-fina titeln så har
Hästpojken lyckats göra en riktigt bra låt. Deras första skiva var jag sådär imponerad av, gillade några låtar men lessnade ganska snabbt. Ska ge nya skivan ett försök nu och det verkar lovande med tanke på denna låt. Egentligen skulle detta kunna vara en låt jag gillar bara för att den har en speciell eller en lång titel, jag brukar ha för vana att fastna för sådana låtar. Men å andra siden så märker man ganska snabbt om en låt "håller" eller inte. Men nu är både titeln och låten bra.

Exempel på andra bra låtar med trevliga (och långa) titlar
Bob Hund - Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte hittar hem, men det gör jag, tror jag
Weezer - (If You're Wondering If I Want You To) I Want You To
David & the citizens - I've been floating upstreams since we parted
Fireside - Backwards over Germany
Glasvegas - It's my own cheating heart that makes me cry
Jens Lekman - Psychogirl
The Killers - Glamorous Indie rock and roll
Paddington Distortion Combo - Hoppfull Musik för Märta Myrst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback