Vilodag

Idag hamnade jag i en fruktansvärd situation när jag cyklade hem från jobbet. Kedjan på min civilracer hoppade! Och där stod jag i skinnjacka och ville inte bli smutsig om fingrarna. Att växla upp kedjan var lönlöst för den hade liksom trasslat in sig i vevpartiet och låste fast pedalerna. Lyckligtvis skedde det ingen olycka under färd när kedjan hoppade.

Jag försökte få tillbaka kedjan i rätt läge utan att bli smutsig om fingrarna. Först försökte jag titta upp kedjan (en metod som bara fungerar när det gäller bagage och skidpaket, i synnerhet för landslagsdamer på skido-resor), sen försökte jag som ovan nämnt växla upp kedjan. Det funkade inte. Tillslut blev jag less och försökte få tillbaka kedjan genom att bara offra ett finger....lönlöst. Efter många renlighetsförsök tog jag tag i kedjehelvetet med båda händer och krängde tillbaka den på rätt plats. Fick som för en engångshändelse vid hemmets lugna vrå känna mig som en riktigt arbetare som kommer hem från gruvan, skitig och jävlig och hatar sitt liv =)


(1:11 in i klippet för den som inte förstår)

Kommentarer
Postat av: Hammer

Just detta avsnitt är mitt favoritavsnitt från Kreml High, mycket legendariska citat, t.ex "Tjenare, snygg kropp!". Förutom det aktuella i denna historia "Jag har jobbat i gruvan hela dagen, jag hatar mitt liv, stick"

Postat av: Veiron

Visste väl att du var en mac-fjolla som är rädd för lite smuts. BORGARSVIN!

2008-05-26 @ 22:48:24
Postat av: tomp

Använd foten! Men det funkar kanske inte så bra med vita sneakers.

2008-05-27 @ 12:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback