Seger i Kopparkavlen!

I en decimeter snö knep vi hem segern före Leksand! Jag, Hoja och Rollen ingick i laget som löpte stabilt rakt igenom hela stafetten. Min egna insats på förstasträckan var ok, men jag fick känna på skillnaden mellan landslagslöpare och vanliga drängar. Holmberg och Sir William öppnade stenhårt och fältet spräcktes rejält. Endast Jag och Jerkan lyckades gå med. På fjärde kontrollen bommades det, och Wille försvann utom synhåll för mig och Jerkan. Resten av banan löpte jag i princip solo. Gjorde ett par mindre misstag och Granath för Leksand plockade upp mig i slutskedet. Vi kom till växel som trea, hela fyra minuter efter Sir William, men också fyra minuter före klungan...

Hoja löpte bra och förde upp oss till en andraplats och tog in tid på täten. Leksand var hack i häl på oss under hela stafetten. Men på sistasträckan var de chanslösa mot en säker Rollen. Segern var ett faktum.

En bra helg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Chanslösa. Hahaha så nervösa skabbmårdar har jag aldrig sett vid målsnöret förut...

2008-05-18 @ 19:03:46
Postat av: norde bo

skabbmårdar! hahahahah veckans ord

2008-05-18 @ 19:33:13
Postat av: masen

Bitter leksing...

2008-05-18 @ 19:52:59
Postat av: Masen2

Chanslösa!? - Ödmjukhet är inte Mårdarnas bästa gren.

Visst Rost var bättre men när man tror att 5 sekunders vinst är kassaskåpssäkert så kommer det en dag då verkligheten kommer ikapp en.

Hammer, läge för en efterhandskonstuktion: "Alla förstår väl att jag var ironisk"

2008-05-19 @ 09:31:59
Postat av: Tuning

Helt fantastiskt kul för både Malung och Leksands att slå både Tuna och Mora!

2008-05-19 @ 10:33:11
Postat av: Lars Åkerman

Masen2>>Alla är vi mer eller mindre ödmjuka:)

Tuning>>Ja det var väl bra gjort att slå så duktiga lag, vi fick ju storpisk på årets tiomila. Ser fram emot Jukola då vi hoppas att det blir en dalafight som en del i den stora stafetten, det är väl x-tra sporrande? Jag hoppas sen att alla dalalags manskap är hela o friska så kan vi kanske vara med där allra längst fram och kriga:)
Träna på!!

2008-05-19 @ 11:51:28
Postat av: Hammer

Masen2>> Vem har sagt att jag var ironisk!? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback