Här lägger jag bort segern

image114
Till 18:e kontrollen springer jag som en röv. När jag viker av stigen springer jag på en släpstig som inte är med på kartan och hamnar snett, trots att jag ser skärmen vid kontroll 15 förstår jag inte var jag är utan fortsätter. En minut rann iväg, och den femtonsekundersledning jag hade vid kontrollen innan var som bortblåst. I mål var jag 30 sekunder efter segerherren Johan Nordlund, på en tredje plats. Mitt mål för dagen var att få en bra känsla i orienteringen, det lyckades sådär. Bitvis hade jag bra flyt, men jag gjorde två rejäla blunders på minuten vardera (exemplet ovan och när jag läste från kontroll 6 direkt till 8). Bortsett från det gjorde jag en handfull 10-15 sekundersmisstag, vilket inte är bra det heller, men svårt att undvika med dagens förutsättningar (terräng, bana, väderlek, form).

Gävle bjöd på fin terräng och banor. Jag gillar deras tävlingar och jag tycker ofta det är bra arrangemang de står för, hoppas de får arrangera elitserie eller sm eller någon annan värdetävling snart.

Resultat

Kommentarer
Postat av: jerker o arrangör

Kul att du tycker om oss.
Välkommen nästa år i maj till elitserietävling som kommer att passa dig som handsken. Sen tar du SM 2012 i Gävle stad.

2008-05-10 @ 23:14:05
Postat av: The Boss

Sträcktiderna har ingen betydelse ju, tiden tas från start till mål juu!

2008-05-11 @ 09:59:33
Postat av: Jonas B

Kul att det är fler som älskar Gävleterrängen! Vi kan bilda klubb:)

2008-05-12 @ 11:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback