Godisförbud

Förbudet gäller MOKS och pågår fram till Jukola.

Förbud:
- Godis
- Choklad (även mörk)
- Läsk
- Chips
- Fika
- Snus
- Bacon
- Sockeryoghurt och sockermûsli/flingor
- Onyttig mat
- Fullkornspasta och snabbmakaroner
- Överdrivet fiberrik kost
- Efterrätter/Tårtor
- Omotiverad glasskonsumtion
- Folköl
- Sprit
- Sportdryck/bars/gel i annat samband än under tävling

Undantag:
- Tårta/fika i samband med födelsedagar
- Glass får ätas då det är motiverat (fint väder t.ex)
- En hutt whiskey är alltid tillåtet som medicin

Belöningssystem:
- Efter en 20h-vecka får man synda en dag

Kryphål:
- Finns tyvärr

Rekommendationer:
- Frukt
- Grönsaker
- Kyckling
- Fisk

Kommentarer
Postat av: jedin

kommer att bli mycket träning fram till jukola känner jag.. minst 60 timmar!

2008-05-19 @ 17:45:58
Postat av: Låma

Blev en Calzone Special med dubbel deg till lunch, men det var innan jag läst detta inlägg:)

2008-05-19 @ 18:38:17
Postat av: david

aha, det gäller oss alla, det visste jag inte vid gårdagens fika med två delicato-bollar. Ska skärpa mig och sätta hänglås på godisskåpet hemma. Efter fiaskot vid tiomila där vi inte nådde upp till målet 19 meter, kanske vi istället ska inrikta oss mot det första jukolalaget, med under 100 i BMI.

2008-05-20 @ 07:03:19
Postat av: Sadde

Idioti Hammer! Fasen att man inte är hemma då, skulle gå runt å käka sött å flott framför dig hela dagarna..

2008-05-20 @ 16:26:42
Postat av: JG

Leksand laddar med :
Sockeryoghurt till frukost, pizza till lunch, kaffe i mängder ¨på f.m. , polly till eftermiddagsfikat och bacon till middag

2008-05-20 @ 19:45:45
Postat av: joakim engström

skön lista, men vad är gränsen vid en motiverad glss i "fint väder"? Ps. Dags att länka till min bligg nu"

Postat av: too much

hrm, ingen träning innan måndag. vad får jag äta då? bönor?

2008-05-20 @ 22:04:52
Postat av: Hammer

Too much>> Keso och äpple är ett tips.

2008-05-20 @ 22:17:40
URL: http://indiepop.blogg.se
Postat av: Hängarsel

JG>>Men så är ni några steg efter också;)

2008-05-21 @ 11:20:56
Postat av: JG

Hängarsel>> vilka tävlingar då ?
10-m vs Kopparkavlen

2008-05-21 @ 11:54:31
Postat av: anonym

det går rykten om att en godis har slinkit ner hos Hammer! Ligger det någon sanning i dessa rykten?

2008-05-21 @ 12:15:59
Postat av: Kaipe

Försöker ni gå från en herr- till en damklubb?
(Förlåt, alla tjejer, kvinnor och damer men det är trots att fler tjejer som håller på så här... men den stora majoriteten gör givetvis inte det. Så då var det sagt)

Själv klämde jag en pizza, två burkar cola och lite godis igår. Gott var det men tur att jag inte springer Jukola då...

(Sanningen är väl tyvärr så att jag kanske skulle behöva en mårddiet men det erkänner jag aldrig...)

2008-05-21 @ 14:00:30
Postat av: toomuch

det är inte bara hammer som det slinker ner ett och annat hos! en viss simon upill har just slukat en kitcat, cola och chips men motiveringen "I always do this"

2008-05-21 @ 17:04:20
Postat av: mary

examensperiod = äta-vad-man-vill-period! och kaipe - släng dig i väggen! ;P kan bekräfta från minst ett jente-kjøkken att smoothie och kake is the shit!

2008-05-22 @ 17:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback