Faxeträffen

Skogs-TC, färjeparkering och Olberget, Söderhamns OK gav fina förhoppningar om ett toppenarrangemang. Men de föll lite på eget grepp när banläggningen var tråkig. Banan började med en långsträcka där snabbaste vägvalet var att springa stig/väg runt höger i 14 min. Jag sprang vänster och var "bara" på stig/väg i 10 min, och de sista 5 min i skogen. Sen bjöds det på riktig fin och svår orientering uppe på Olberget. Mycket bra! En omotiverad varvningskontroll följdes av 20 min tråkig ol på platt tallhed med kontroller i grönområden, som avslutning på banan. Dessutom var banan alldeles för kort, segrartid på under 69 minuter...

Mitt lopp då? Jo, det var bra. Men jag var inte riktigt på hugget i löpningen på väg/hed och dessutom gjorde jag ett par orienteringstekniska misstag. Jag är ändå nöjd med min andraplats, segrande Peter Hemmyr fick till ett riktigt bra lopp och vann med 3:48. Den tiden hade jag inte kunnat slå med aktuella dagsformen.

Resultat
Artikel i DD

PS. Rikard Claessons sockerboost varade i två kontroller ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback