Parodielitserien

Elitseriestatus blev det inte idag, men trevliga lopp bjöds vi på.

Det blev två ganska hyggliga lopp för min del under dagen. I kvalet gjorde jag ett dåligt vägval som jag tappade 15 sekunder på, annars gick det bra, även om det kändes som om jag inte hade någon fart alls. Detta räckte till en 10:e plats och alltså en plats i finalen.

I Finalen gick det också rätt ok, men jag blev trött i ett tidigt skede av banan och blev rejält distanserad av segraren. Förhållandena var att det var 10cm snö i terrängen och det blev tydliga spår och inte alls så rättvisa förhållanden. Tråkigt, men kanske en väckarklocka för SOFT som kanske inser att det är lite väl tidigt att arrangera elitserietävlingar i mars.

Jag får säga att jag är nöjd med dagen. Inte några riktiga topplopp, men två stabila lopp utan större misstag. Jag hade problem att hänga med i kartläsningen tyckte jag och gjorde många 5 sekundersbommar. Detta antagligen för att jag inte tränat sprint någonting hittils denna säsong. Sen var det inte jättebra att ha startnummer 2 i finalen när det är spåsnö. Nog klagat, vår nya coach, Sven-Erik Carlsson, skötte sig utmärkt och 100% av oss deltagande mårdar tog oss till final, heads up!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback