Gubbe i förtid

image97
Bilden behöver förklaras lite. Det var natt-cup i Skräddarbacken i kväll. Tuna stod för evenemanget och det bjöds på gemensam start på tre stycken gafflade slingor på långa banan. Banan var knappa 9km tror jag. Mitt lopp var ganska hyggligt, men jag ödslade mycket tid på sistakontrollerna på mina två första varv. Benen kändes tunga men jag hade inga problem att hänga med i de andras tempo. På sista varvet hade jag tätkänning, men jag trodde att Låma hade ryckt och hade lucka framför.....

Till femte kontrollen på sista varvet ser jag Nordlund och Carlstedt framför mig. Nordlund är 100-150m före, men Carlstedt smyger jag förbi, eller ok, jag slaktar honom upp till femman. Sen sätter jag av i god fart utför mot sexan och får den ganska bra. Ut på väg mot stigen till sjude kontrollen ser jag Carlstedts rygg igen, jag tänker "Nu jävlar ska jag knäcka honom på stigen" men då snubblar jag (precis där orange streck går över till blått). När jag ligger där på backen tänker jag att det var skönt att jag inte slog sönder något. Men samtidigt hugger det till i mina vader!! Kramp något så djävulskt! Jag försöker först strecha liggadens utan framgång, sen försöker jag resa mig utan framgång. Men sen lyckas jag resa mig och halta ner till stigen där jag kan strecha ordentligt mot ett träd. Sedan blev det promenad som succesivt ökades till jogg mot målet. Jag har fått gubbvad i förtid, dubbla gubbvader dessutom. Suck

Kommentarer
Postat av: Låma

Grymt imponerad av snabbheten i att lägga ut kartan, jag han ju inte ens hem:) Du slog då mig trots dubbla gubbvader. Stretcha rejält nu så du är fit for fight till veckan.

2008-03-06 @ 23:20:16
Postat av: tomp

Lång gaffel till sexan? Jag gissar att du haft kort tidigare varv eller är det bortförklaring ala JG? Krya på vaderna nu. Lite cykeldistans med fika på lördag kanske?

2008-03-07 @ 10:39:54
Postat av: Hammer

tomp>> Halva grejen med OL är ju bortförklaringar! Cykeldistans låter trevligt, speciellt fika-delen:)

2008-03-07 @ 11:29:08
Postat av: david

imponerande analys, kul att läsa. Värmen i Portugal göra ju alla pensionärer glada, får hoppas det gäller oss förtidsstela också.

2008-03-10 @ 07:44:06
Postat av: Anonym

Slaktning?! Det var snarare pulvrisering. Efter testrundan i tisdags där jag persade blev benen grymt tunga, det var tur att det var du och inte morsan som kom i backen upp mot femman - jag ahde fått stryk av bägge, men en Hammer kan jag iaf försmädligt smälta med åren....

2008-03-12 @ 14:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback