VM-test medel

Kval
Jag hade stora problem att komma överrens med kartan/terrängen. De fyra första kontrollerna fick jag fint, men de sista 50-100 m till femte kontrollen blev jag totalt vilse och kunde inte läsa in mig. Lade bort 4.30 och det kändes inte alls kul. Resten av banan gick bättre, men jag gjorde några bommar i de täta grönområdena. På en sträcka tappade jag en minut utan att jag bommade för att jag körde rakt igenom istället för att runda ett grönområde. Just det grönområde är det tätaste jag vaarit med om, jag blev nästan tvungen att slå på bakgrundsbelysningen för att se om jag hade blivit blind eller om det bara var mörkt. Gick i alla fall vidare till final.

Final
Min taktik var att gå säkert och inte bomma. Det höll i två kontroller... Jag kunde inte bestämma mig för vilket vägval jag skulle ta till trean så jag gjorde en combo av rakt på och höger, vilket resulterade i över fyra minuter bom då jag inte kunde läsa in mig i sluttingen. Sen gjorde jag ytterligare totalt  fyra minuter fram till tionde kontrollen, sedan skärpte jag mig och gjorde en bra andrahalva på loppet.

Jag har inte hittat sträcktider än, den enda informationen jag har är den på www.orientering.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback