VM-test långdistans

Precis som väntat blev det en riktigt tuff långdistansbanan idag, hela 18,4 km fågelvägen. Jag startade näst sist och lyckligtvis var vädret helt ok och inte alls speciellt varmt (ca 26-27 grader). Tre minuters startmellanrum och två gafflade varv bjöds det på. Det var mycket bra för det var inte många som kunde löpa tillsammans på banan, jag sprang solo hela banan t.ex.

Jag öppnade i en fart som jag kände att jag kunde behärska i två timmar, var konsekvent med att ta runtvägval och "spara" höjdmetrar. Detta gjorde jag riktigt bra då jag kunde springa fort i slutet av banan, trots att jag i några backar höll knapp styrfart. Olyckligtvis missade jag en och en halv minut på en av banans kortaste sträckor, detta för att jag försökte ligga ett steg före i orienteringen och läsa in den efterföljande långsträckan, sen skulle jag stanna och knyta skon dessutom, riktigt slarvigt, men det var fler som hade problem med den kontrollen. Annars gjorde jag inga större orienteringsmissar, tappade kanske dryga minuten på att jag stannade och knöt skorna två gånger (slarvigt att inte tejpa).

Jag gick i mål på 2.02.02, ganska snyggt =) 14 minuter efter Wingstedt och på en 16:e plats. Det är jag nöjd med! Hade nog kunnat göra 4-5 minuter snabbare, vilket hade givit mig en tolftplats. Jag har inte hunnit analysera ordentligt ännu, men lite småbommar, en stor bom, skoknytningar och något dåligt vägval gjorde jag ju, så det finns tid att kapa.

Nyhet på orientering.se

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men ååååå...du kan ju inte knyta så dåligt så du måste stanna, orutinerat! Jag kan en perfekt knut som ALDRIG har gått upp, du kan få gå en skoknytarkurs hos mig.

2008-06-26 @ 22:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback