Seger!

Igår drog jag till med en seger på Alftafejden. Det var skönt att äntligen få stå överst efter en rad andra- och tredjeplatser tidigare under säsongen. Det var ett riktigt bra lopp trots den lite knackiga inledningen med ungefär två minuter total bomtid. På långsträckan har jag dessutom tappat 45 sekunder vilket bekräftar att jag tog ett dåligt vägval. Kostade på mig en segergest vid instämplingen trots att jag hade startnummer 20 av 60, det var en bra känsla efter ett bra lopp.

Fredagens medeldistans var helt ok. Men banan bjöd inte på några större utmaningar då det var få kontroller och bara en riktningsförändrig i princip. Svårigheterna bestod av ett lurigt grönområde på slutet och säsongens klart svåraste sistakontroll. Det blev en tredjeplats i den mycket täta klassen. Det var sjukt varmt denna dag och många hade problem med hettan. Lyckligtvis var det svalare på lördagens långdistans.

Idag tränade vi ett fin-fint pass i Vargatjärshällene. En 6,2km lång och klurig medeldistansbana som vi körde gemensam start på.

Under helgen hann vi med två träningspass till och vi hade även lite andra aktivteter för oss på Alfta Rehab Center, där vi tillbringade helgen. Jag utnyttjade kryphål i godisförbudet och åt två stycken trekulorsglassar under helgen, men det var jag värd.

Karta fredag
Karta lördag (kommer, finns på runoway)
Karta söndag

Resultat fredag
Resultat lördag
Pressklipp

Kommentarer
Postat av: too much

grattis som fan!:)

2008-06-08 @ 22:00:55
Postat av: tomp

Grattis till skåpet!

2008-06-09 @ 07:56:25
Postat av: AH

Gratulerar!! När kommer kartan?

2008-06-09 @ 08:35:00
Postat av: Joakim Engström

Grattis till segern! Vad gör du i gruvan?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback