Jukola

Jag gjorde ett riktigt skitlopp på jukola. Blev lite för stressad när en handfull bra lag gick ut ungefär en minut före mig. Förstakontrollen satt perfekt, till tvåan hade jag tänk köra vänster runt, men ändrade mig och körde rakt på istället, kom snett och fattade inte var jag var, bommade något så jävulskt. Hela nio minuter!

Det är mer bomtid på den kontrollen än vad jag har bommat totalt på alla kavlelopp sammanlagt tidigare denna säsong. Resten av banan flöt på lite bättre och jag tappade bara 2-3 min på täten efter haveriet i inledningen, trots några ytterligare navigationsfel. Givetvis är jag grymt besviken men för att ta med mig något positivt så var den fysiska formen på topp och från den andra kontrollen till mål är det ett okej lopp.

Laget då. Jo, de andra grabbarna skötte sig bättre än mig. Julian hade lite problem på förstasträckan, annars var det stabila lopp i skuggan av tätlagen. Vi slutade på en 24:e plats och fick i alla fall en plakett. Andralaget gjorde bra ifrån sig och slutade på 80:e plats. (de låg före oss efter fyra sträckor). Jedin och Toomuch gjorde riktigt fina lopp för andralaget vilket lovar gott inför kommande prövningar. Och för egen del är det revansch på O-Festivalen som gäller.

Lagresultat MOKS 1
Lagresultat MOKS 2
GPS-vägval

Kommentarer
Postat av: JEns

Varför är de ingen rapport från båten?

2008-06-16 @ 21:14:11
Postat av: sjökan

diet= farligt,

gör som mej å alla andra tuningar, livnär er på munkar, godis å sundbergs tervatabletter

2008-06-17 @ 21:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback