Under isen

Det blev inte så lyckat i Östersund för min del...

Masstarten
Jag hade bra orienteringsflyt, men kroppen var seg, ruskigt seg. Det blev inte bättre av att det snöade hela tiden och därmed blev riktigt tungfört. Kom in på en sjundeplats vilket jag inte är speciellt nöd med. Ut på det tredje och sista varvet gick jag ut som fyra med häng på tredjeplatsen (hade några tätt bakom också). Tyvärr hade jag långa gaffeln på sista varvet, men framförallt blev jag väldigt trött och kunde inte gå en match om bronset.

Natt-stafett
Jag och Tomp gjorde en bra stafett. Tomp körde sträcka 1 och 3 och jag 2 och 4. Båda gjorde några småmisstag på våra andravarv, annars åkte vi bra. Tomp ryckte åt sig en ledning på förstasträckan och jag dryga ut ledningen och hade snabbast tid på andrasträckan. Jag var i ledning på väg mot näst sista kontrollen på sistasträckan, med Rollen i rygg. Till näst sista tog Rollen ett annat vägval än mig och jag missade en korsning och kom in på hans vägval. Jag försökte sprinta ikapp honom, men blev stum. I sista backen hade jag ingen chans, men vi kom in på en fin andraplats. Kroppen kändes mycket bättre under detta lopp än under förmiddagen.

Svenska cupen
Jag hade ingen bra känsla innan start, var oerhört seg och trött. Låren var stumma redan innan start. Första varvet gick bra rent orienteringsmässigt men jag hade inget tryck i åkningen alls. Mot kartbytet fick jag syn på Åslund, som hade kört sönder trugan, brutit och benskejtade hemåt. Jag tog ändå knappt in något på honom så jag funderade på att bryta vid kartbytet. Men jag körde igenom för kartträningens skull. Dock tappade jag fokus när jag i pricip gett upp. Mot andra kontrollen på andra varvet gjorde jag en riktig blunder som kostade knappt fyra minuter. Oförlåtligt. Ett riktigt katastroflopp.

Ingen lyckad tävlingshelg (tors-fre egentligen) för min del. Jag hoppas det vänder snart och att formen infinner sig lagom till premiärdistansen på EM den 15:e. Jag har tränat hårt den senaste tiden och har lagt mitt fokus på EM så även att jag hoppats på lite bättre lopp nu i Östersund så är jag ännu inte orolig för min form på EM.


Stum och arg - Hockeysarg
Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback