Hemma igen

Bulgarien blev ingen riktig höjdare för mig....

Usla lopp men pigg kropp. I varenda lopp har jag gjort en riktig blunder, ofta tidigt i loppet, för att i övrigt åka riktigt bra och fort. Min besvikelse är oerhörd. Dessutom lyckades jag knäcka mina favoritskidor på medeldistansen, vid fjärde kontrollen och åkte med en trasig fram till varvningen (80% av banan). På stafetten försökte jag skärpa till mig och åka så som jag vill, kan, ska och borde göra i varje lopp.... Det höll fram till varvningen, sen kom blundern. En felnavigering som gjorde att jag hamnade utanför kartan och som kostade fem minuter (hade topp 5-tid fram till varvningen) avslutade skandalveckan.

Nu återstår alltså en mental rehabilitering. Det blir ingen mer skidorienteringstävling denna vinter för min del om inte skidförbundet lyckas skaka fram pengar så att vi får full trupp till avslutande världscupen i Kazakstan, vilket är högst tveksamt.

En ljusglimt är i alla fall att jag är sugen på barmarkssäsongen nu och har ganska många veckor kvar till de viktiga orienteringstävlingarna.

Kommentarer
Postat av: Giganton Frendelius

Oj Shit!
Snygg blogg! Värsta proffset! Har du skidkontrakt? Man får väl däng av dej ute i skogen? Chip!!

2008-04-01 @ 13:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback