Premiären avklarad

SkidO-premiären i Harsa blev sådär för min del. 

Natt, Onsdag: 
Svår orientering och perfekta förhållanden. Tyvärr höll jag inte i kartläsningen och gjorde två rejäla misstag på två minuter vardera. Utöver detta lite ringrostighet. Men det var kul. 

Träningar, torsdag till fredag: 
Kanonbra träningar där jag fick träna in kartläsningen ordentligt. 

Sprintstafett, fredag. 
Jag åkte sträcka 2 och 4. Tyvärr hade inte min lagkamrat Linus sin bästa dag, så jag fick åka solo långt ner i fältet. Gjorde trots det två bra sträckor och lyckades hålla i kartläsningen bra. Passade även på att köra om förbundskaptén Norén på sistasträckan (Han körde i lag med Nordebröd). 

Kortdistans, lördag: 
Gick sådär. Gjorde ett uselt vägval till tredje kontrollen där jag tappade 45 sek, dessutom missade jag ett genspår ut från trean där yttligare 10-15 sekunder försvann. I övrigt bra förutom att jag tappade en minut till åttonde kontrollen, tror jag var lite trött där. 

Sprint, jaktstart, lördag: 
Dagens andra lopp. Jag gick ut med Spörry 1 sek före och Stanimir 20 sek bakom. Spörry släppte upp mig och jag tog inisiativet. Stanimir bombade ikapp oss till andra kontrollen, men sen blev han stum, något så jävulskt. Jag lyckades gå ifrån de båda. På väg till sista kontrollen tog jag ett genspår som gick rakt över ett dike. För att undvika skidbrott försökte jag snedda över diket vilket resulterade i att jag ramlade och landade på rygg, rakt på en sten. Det var inte skönt och smärtan var påtaglig in i mål och under nerjoggningen. 

Skadad: 
På lördagkvällen fick jag massage av Sven-Eric Carlsson, men ryggen vägrade ge med sig. Så därför blev jag tvungen att stå över söndagens långdistans. Bittert. Speciellt då jag kände att det gick bättre och bättre för varje lopp och att kroppen börjar bli piggare och piggare.

Fjällen:
Just nu befinner jag mig i Bruksvallarna för att fira jul med familjen. Jag var ute och åkte en sväng skidor idag. Det gick sådär. Klassiskt med väldigt låg intensitet är vad som gäller. Men det känns bättre nu än i söndags så jag är hoppfull inför framtiden.

Resultat å fy-fan från Harsa: Här

Kommentarer
Postat av: tomp

Synd på ryggen där, men bra att du kände dig på uppåtgående innan. Hoppas den läker snabbt. Jul i Bruksvallarna är nog helande.

2008-12-22 @ 16:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback