Stigtomtakavlen

Till skillnad från Natt-SM var Stigtomtakavlen ett riktigt bra arrangemang. Bra upplägg, proffsigt och karta/terräng/speakerbanor/tc var bra.

Jag sprang sträcka ett, det gick bra tillslut men jag hade problem innan varvningen. Jag låg först på min gaffel fram till första radion, jag sprang ganska avvaktande i hopp om att någon skulle gå upp och dra, men förjäves. Vid radion stämplade jag som nummer 10 ungefär. Sen till nästa kontroll springer ingen åt det håll jag ska. Jag slarvar och glider med till fel gaffel trots att jag stannar upp flera gånger och tycker jag har helt fel riktning och inte kommer överrens med sträckan. Ingen annan verkar ha samma kontroll som mig, men när jag väl viker av följer några fler lag med och vi hittar tillslut kontrollen. Då har det gått drygt två minuter till spillo.

Fram till varvningen springer jag fort i hopp om att ta ikapp tid jag förlorat. Hör där att jag är två minuter efter, och utan att tveka bestämmer jag mig för att gå ikapp. Kontrollen efter varvningen, nian, är lätt och efter den, en 90 graderssväng ut på en långsträcka. In mot nian ser jag lapor framför mig som springer mot tian. Jag bestämmer mig för plocka lampa på lampa. Jag helt enkelt tokrusar för att gå i kapp. I slutet av sträckan ser jag över ett hygge Låma leda en ihoptryckt klunga, täten, jag är snart ikapp! Upp mot kontrollen, som visade sig vara ogafflad, tar jag de sista metrarna och är ifatt klungan på tjugotalet lag. Några kontroller senare är jag uppe i täten och drar, men gör en 30sekundersbom på 15:e kontrollen. Sen var det bara att stå på järnet in mot mål. Täten bommar näst sista och jag stämplar där som fyra. Vid sista är jag först men IKHP smiter förbi och är först in. Jag är nöjd.

Rollen sköter sig fint på andrasträckan och går upp i ledning med Lidingö 2, 50 sek före klungan. Toomuch har lite problem på tredjesträckan och tappar lite mark. Efter natten ligger vi åtta, drygt tre minuter efter. Andralaget gör en stabil natt och ligger med i täten (sju lag inom 30 sek sen vi).

På dagsträckorna får vi lite problem eftersom vi inte är med i draget riktigt, men vi slutar på en hygglig femteplats ändå och vi får varsin brandsläckare i pris.

Resultat

Kommentarer
Postat av: Helgfransosen

Du imponerar i skogarna, är kanske du som är årets "coming man" i stafettsammanhang...? Har onekligen börjat säsongen imponerande!

2008-04-20 @ 21:35:09
Postat av: Låma

Va!! Ihoptryckt klunga=bevis på att det går sakta alt. Ingen vågar springa om den som bestämmer:)

2008-04-21 @ 00:16:53
Postat av: Hammer

Låma>> Du vet svaret, ingen vågar löpa om den som bestämmer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback