Läger + Rånässtafetten

Under helgen huserade Team StarMaker i Brotorp (Skogsluffarnas klubbstuga) i Bagarmossen. Lagets fader, David, hade fixat ihop riktigt fina övningar. Det vi behöver träna på i laget är MTB och paddling, vilket vi under helgen alltså gjorde. Sju tappra deltagare var med och vi hade det riktigt trevligt. Idag kördes ett 3h träningsrace som jag tyvärr avvek från för att springa Rånässtafetten.

Rånässtafeten blev en blöt historia. Två grader varmt och snöblandat regn på ett lerigt TC var ingen höjdare, men det var trevliga banor som bjöd på fina utmaningar. Steve inledde stabilt på förstasträckan, som vanligt. På sträcka två och tre slängde vi in våra junisar, Bingo och Bocken. Ingen av dem hade sina bästa dagar, men de visade att kapaciteten finns där om allt stämmer. Hoja löpte bra på fjärdesträckan och förde upp oss från 21 till 10:e plats. Jag axlade den ovana uppgiften att löpa sistasträckan riktigt bra och gjorde ett bra lopp utan större misstag. Dock blev det lite småstrul lite här och var. Min orutin blev påtaglig när jag kom ikapp Västerås vid varvningen, jag låg och drog det lilla som var kvar, men till näst sista gjorde jag en liten krok som snabbt utnyttjades av min konkurrent, Anders Österlund. Mot sista testade jag ett annat vägval eftersom jag ändå var körd i spurten med den femsekunderslucka han fick. Nåväl, vi blev femma och det är väl ok ändå! Men det sved lite att vara två sekunder ifrån sträckseger...

team.starmaker.se
Resultat Rånässtafetten

Kommentarer
Postat av: rollen

Härligt sprungit!! Det ser bra ut för kommande race;)

2008-04-14 @ 09:10:01
Postat av: Sadde

Ritkigt imponerande löpt i söndas! Du verkar va i gott slag, kul å se, för förutom dig å Rollen skulle jag starkt ogilla Mårdarna.. :)

2008-04-14 @ 23:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback