10mila

image108
Jag sprang sträcka ett, min form är fortsatt riktigt bra så det var inga som helst problem med i tempot i början. Däremot var det väldigt hetsigt och nervöst i klungan, mycket armbågar och hetsiga omkörningar. Så fort man kollade på kartan var det som om man gjorde något fel och genast försökte någon köra om.

Under de två första kontrollerna, två rejäla långsträckor, hann följade hända:
- Jag läste in hela banan fram till varvningen
- Jag blev less på armbågar och hetsiga omkörningar, delade därför ut en armbåge själv på en random finne.
- Fick se Halden mfl välja vänster till tvåan och gå loss (jag hade högergaffel)
- Min sko gick sönder när jag plaskade igenom en mosse till tvåan.

Skon var inte så illa som på bilden hela vägen, men den blev värre och värre. Så det gick inte att göra mycket mer än att "bara" hänga med i klungan då jag inte kunde göra ett idiotryck och ta ifatt utbrytarna. Det jag däremot var orolig för var att sulan skulle lossna helt eller att jag skulle få så ont i foten att jag blev tvungen att bryta eller att jag skulle skada mig så resten av säsongen skulle bli förstörd. Men vem är jag att klaga? Jag var ändå med i tätklungan efter utbrytarna till växel och gav Stephen det läge han ville ha på andrasträckan. Kul också att Jedin visade upp idealisk förstasträckslöpning, auktoritär och felfri orientering, lyckligtvis tog jag honom i spurten =)

Resten av kavlen blev inte riktigt som vi hade hoppats på. Vi tappade lite för mycket mark på tredjesträckan. Trots att Rollen sprang grymt bra på långa natten i Sundsvallströja och näsblod och tog in fem minuter på täten, lyckades vi inte riktigt ansluta tätlagen på sträckorna som följde trots stabila lopp. Kul för Toomuch och Simon som fick till fina lopp utan draghjälp, men tyvärr gjorde Julian ett misstag på sjundesträckan då han trodde han varit vid fel kontroll, vände tillbaka och sen upptäckte att han varit rätt. Sen avslutade David grymt och gav oss en 18:e plats, dessutom hade han bäst tid på sistasträckan med två minuter, 87 minuter på 17,5 km, SJUKT fort.

Nästa gång har vi turen med oss, då jävlar!




Kommentarer
Postat av: Låma

En bra sammanfattning, Hammer!
Du skulle ha varit med på kompassrosens tid, det var skor som höll det!

2008-04-29 @ 18:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback