SM Långdistans

Det blev ingen succé i helgen. Kvalet var tufft och utslagsgivande. Jag hade stora problem att hitta bra vägval och bra löpstråk i den luriga Hallandsterrängen. Jag gjorde inga större misstag, men flera små. På långsträckan (2km) gick det helt ok, men jag rundade ett mörkgrönt grönområde eftersom jag trodde det skulle vara dåligt att springa i det, men det visade sig att det var betydligt bättre att springa i än i de ljusgrön och vita områdena jag rundade igenom.... Får skylla på dålig terrängkännedom!

Fysiskt var det också riktigt tufft, blött och långa tider. Min ovana av att löpa fort i skogen gjorde sig påmind då jag kände mig ungefär som jag brukar känna mig när jag kutar ol i april, vilket inte är så comme il fau på ett svenskt mästerskap. Detta lopp räckte alltså inte till final, men som jag kände mig hade jag ändå inte orkat löpa en final. Jag ser ändå fram emot nästa helg, då blir det fullt ös.

Summering av helgen:
Resa: 3
Logi: 3
Egen instats: 3
Lagets insats: 1 (två till final bara)
Terräng: 4 (tufft som vi gillar, men för säregen terräng)
Karta: 4
Antal förbrukade godispåsar av Jim-Bingo: 3

Kommentarer
Postat av: Helgfransosen

Du menar antal syltburkar Jim-Bingo konsumerade till frukost?

2007-09-17 @ 18:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback