SJ gamle vän

Idag tog jag och Mark 06.40-tåget ner till fjollträsk för ett O-Ringenmöte med SOFT. När vi skulle fixa biljetter gick det inte eftersom tåget saknade en vagn(!). Tydligen hade det blivit något fel på tåget och ett reservtåg hade kallats in. Således fick alla som skulle sitta i vagn tre försöka placera ut sig på lediga platser i de övriga vagnarna. Givetvis räckte inte platserna till så många fick stå. Tågpersonalen hade fullt upp med försöka hjälpa vilsna passagerare och glömde helt bort att kolla våra biljetter. Mark och jag hade ju inte kunnat köpt några biljetter, så vi åkte gratis. Som om inte det var nog så fick jag en värdecheck på femtio kronor som plåster på såren, för att jag fick stå mellan Avesta-Uppsala. Dessutom var tåget i tid!

Angående mötet, det gick bra. I oktober kommer det att märkas, men mest av allt kommer det att märkas i juli 2008...

Kommentarer
Postat av: Brumpan

Inte alltid man får betalt för att åka tåg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback