RAID Uppsala

image62
image63

Min multisportdebut var både lyckat och rolig! Ska bli kul att köra någon mer tävling i fortsättningen. Jag och David kämpade på bra och ingen av oss hade någon egentlig svacka. Våra problem var i paddlingen, där tappade vi mycket tid. Dels tappade vi i teknik och sen gjorde vi ett olyckligt misstag på andra kanotetappen. Förberedelserna inför MTB-etapperna var dåliga och det resulterade i att vi lade bort onödiga minutrar även på MTB-etapperna. Depåstoppen var vi också ganska dåliga på. Löpningen/orienteringen däremot gick ruggit bra, där var vi nog snabbast av alla. Jag är dock lite starkare än David på löpning så på den avslutande orienteringen fick jag dra han med ett rep, det gick bra och David drog mig uppför en backe dessutom. Jag fick kramp i båda baksidor av låren under de sista minutrarna, men det gick över fort och vi kunde spurta in på en femteplats som vi är mycket nöjda med. Men det svider att vi bara var några sekunder ifrån etablerade Lundhags Adventure. Nästa gång har vi mer rutin och kan hävda oss bättre.

Resultat
Winsplits
Mer info
Davids bilder

Kommentarer
Postat av: Assar

Du ser juh knappt trött ut, Lackan sliter duktigt..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback