Natt-ol i Källviken

I kväll hade Leksand träning i Källviken, övriga klubbar var inbjudna och knappt 30 personer kom till start, varav 10 på långa banan. Gemensam start och 8,5 km gafflad natt-ol med långa sträckor bjöds det på. Detta var mitt första hårda pass sen förkylningen, så jag hade handbromsen lätt åtdragen och försökte fokusera på orienteringen istället. Det gick bra, bortsett från att jag löpte uselt till tvåan när klungan fortfarande var samlad. Resten av banan löpte jag solo, såg någon lampa skymta till framför emellanåt. Det var mycket bra sikt så det var lätt att löpa rakt på. Vid sista kontrollen smet jag förbi en trött och bommande leksing. Därmed knep de två deltagande Mårdarna varsin pallplats. Mina vägval finns redovisade nedan:

källviken natt-o


På förmiddagen var jag och Rollen och åkte skidor uppe i Gyllbergen. Det var kanonfina spår för klassiskt på vägen, tog knappt 30 minuter att åka en vända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback