Personligt rekord

Idag var det dags för rekordförsök. Mitt uppförslöptest som jag provsprang för knappt två veckor sen var i behov av en rekordputsning. Jag hade på känn att rekordtiden inte var omöjlig att slå.

9.27 satte jag igång klockan och började jogga iväg upp mot Tjärnaberget. Följeslagare för dagen var JG, han hade dock inte det mod som krävs för att försöka slå backrekord, så han körde vanliga löpintervaller istället. Solen sken och det var en ganska fin majmorgon, vinden låg rätt och fåglarna kvittrade.

Efter 35min uppvärmning stannade jag till vid startlinjen och började förbereda mig för rekordförsök. Ett par djupa andetag och sen bar det iväg. Öppnade kanske lite väl hårt, men lyckades tillslut hitta en bra rytm, men det var ingen höjdarkänsla i benen som fick slita något oerhört. Har ingen koll på mellantider, men vid korsningen knappt halvvägs kändes det som att jag låg bra till. Tyckte att jag kunde trycka på bra på slutet och efter 2,7km med 130m stigning, skar jag mållinjen på en tid av 10.50. Hela 42 sek bättre än det gamla rekordet!

Ett riktigt skönt besked! Var en fin känsla i kroppen att ta ut sig ordentligt, dessutom fick självförtroendet en boost också, vilket var välbehövligt. Efter att jag rest mig från det ryggläge som snabbt intogs efter målgång började jag jogga ned för backen igen för att möta upp JG som lunkade på i fin takt. När han var klar joggade vi hemåt och var båda två mycket nöjda med passet.

Gjorde även rullskidsdebut för året på eftermiddagen så ikväll blir det läsk till maten!

Peace out

Kommentarer
Postat av: J

En oerhört frenesi syntes i de studsande steget upp mot toppen på tjärnaberget. De kan bli något av dig till slut !

2007-05-03 @ 07:55:06
Postat av: tomp

Läsk till maten, bara fem dagar innan TCT-premiären. Ajabaja!

2007-05-04 @ 07:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback