IFK Moras långdistans

Idag var det långdistans på Bonäsheden utanför Mora. Sjukt lättlöpt och relativt lätt orientering. När jag gick in i startfållan fick jag på angivelsen se att under de 14,7km banan mätte att endast 16 kontroller skulle passeras. Dvs upplagt för minst en riktigt rejäl långsträcka, vilket det också var till första kontrollen, hela 4,4 km. Jag valde att köra rakt på till den och det var ett bra genomfört vägval. Det som var mindre bra var att jag fick håll direkt och kunde inte alls löpa på så hårt som jag ville, tappade 2min utan att bomma, visserligen på en 20min lång sträcka, men ändå inte bra. Till tvåan småstrulade jag, och till trean sprang jag lite snett. Det var sedan på fjärde kontrollen jag gjorde bort mig rejält, sprang riktigt bra nästan hela sträckan, när det var ca 200m kvar fick jag hjärnsläpp och följde en ås på tok för länge och sprang 500-600m för långt, tappade 5.30 på det misstaget, vilket inte kändes så kul. Resten av banan gick bra, förutom något dåligt vägval, även löpningen började kännas bättre och bättre. Men resultatet får jag skämmas för, inte bra, inte bra.

Håkan vann på 69min, ca 30sek före rollen och rob var fyra på 71min. Riktigt snabba tider!

Betyg:
Egen insats: 1
Lagets insats: 5
Karta: 5
Hur mycket gillar jag denna typ av orientering: 2
Arrangemanget i övrigt: 4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback