Hälsingehelg

I helgen har jag varit i Hälsingland och sprungit tre st tävlingar, två långdistanser och en medeldistans.

Torsdag långdistans 15km
Inga större bommar, lite onödigt småstrul bara. Det jag tappade mest på var min usla löpform och att jag tog för många runtvägval istället för att köra rakt på i den sjukt lättlöpta tallheden.
Winsplitst

Fredag långdistans 13km
Den anrika terrängen från SM-stafetten 2001, Lindefallet, där Malungs OKs andralag tog guld och förstalaget brons. Riktigt tuff och stenig terräng, men samtidigt väldigt fina höjdpartier. Precis så som jag gillar orientering. Det var en riktigt kall dag så jag sprang med underställströja. Jag inledde stabilt de tre första kontrollerna, sen hade vi en långsträcka på ca 3,3km där jag tog ett dåligt vägval och fasnade i stenskravel, och till råga på allt lade jag bort ca 2min vid själva kontrolltagningen, illa. Efter långsträckefiaskot hittade jag ett hyfsat bra flyt och fick kontrollerna rätt bra, gjorde en riktigt skön kontrolltagning till elfte kontrollen. Men till tolvan gjorde jag bort mig igen och lade bort knappa fyra minuter, helvetet! Resten av banan präglades av småmissar och en trött kropp. Var till min förvåning bara 11min efter (hade gissat på 20min), så påståendet att det är min terrängtyp stämmer nog ganska bra.
winsplits

Lördag medeldistans 5km
Medeldistans på samma lättlöpta tallhed som torsdagens långdistans. Inledde med att bomma de fyra första kontrollerna, spikade femman, sen bommade jag rejält på sjätte kontrollen. Luften gick ur...
winsplits


Sammanfattning av helgen

Mina stela vader från tisdagens löpintervaller var inte kul att handhava under helgens lopp. Min usla löpform kanske får en vändning efter dessa tävlingar, torsdagens långdistans var en riktigt bra genomkörare där jag plågade kroppen hårt i 84min.

Jag bodde under helgen hemma hos familjen Rost i Alfta. God mat och trevligt umgänge! Vi hann dessutom med att läsa Skärmen 77 och en shoppingtur inne i Bollnäs där jag fick tag i ett par nya skor. På söndag morgon åkte jag och Erik hemåt Borlänge och passade på att träna i legendariska marker, Vargatjärshällene, där jag träffade på en björn 1998. Ett ruggit fint område med en karta från 1992 som fortfarande håller!

Betyg för helgen
Min löpform: 2
Min OL-form: 3
Skogs-TC tors & lör: 5
Terräng: 4
Kartor: 4
Arrangörer: 3
Väder: 2
Klubbkompisar: 4 (Rollens stigande formkurva och Jeddins 13e plats på J-Cupen höjer betyget)
Vargatjärshällene: 6 (trots att vi hittade en sten som inte var med på kartan)

Kommentarer
Postat av: Brumpan

Förväntar mig stordåd framöver nu för efter det här måste ju löpformen komma.

Postat av: J

1.Rollens stignde formkurva ???
2.Underställströja i maj ?
3.Löpint på bana är inte din grej ?
4.Hälsingland är inte fint
5.Nu laddar vi om
6.Mot Jukola 2007

2007-05-20 @ 18:55:10
URL: http://richardson.blogg.se
Postat av: tomp

Hittade ni ingen Skärmen från Skandalåret 2000?

2007-05-22 @ 00:31:41
URL: http://www.tomaslofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback