Det är jobbigt att springa fort

Idag satt jag och avnjöt min middag framför girot på teven. När jag precis hade ätit färdigt och ställt in mig på att återgå till pluggandet ringer telefonen (klockan är 17.54):
- Vi behöver en sistasträckslöpare till löparhögskolans lag på Team Sportia-stafetten
- jaha...
- Byt om och ta ol-bussen och kom hit, starten är 18.30 och du beräknas gå ut ca 19.00
- Ok, vad trevligt...

Dum som man är ställde jag upp.

Jag kom dit strax efter 18 och började värma upp, det var inte en optimal känsla i kroppen med en middag som inte hunnit landa ännu. Mina lagkamrater skötte sig exemplariskt och skickade ut mig i ledning, en position jag inte riktigt kände mig bekväm med. Men jag gjorde mitt bästa, efter knappt sju minuter blev jag omsprungen av smegge och hängde med honom i ca en meter....

Hursomhelst slutade vi tvåa och jag blir förhoppningsvis efter detta lite snabbare. Jag höll ändå hygglig fart, 15.18 på 4,6km.

Resultat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback