Sjung om studentens lyckliga dar...

Idag har min lillebror tagit studenten!

Det var ett jäkla ståhej utanför Hedbergsaskolan idag, när vi stod och väntade på att Johans klass skulle gå ut för trappan. Efter att ha varit på stan och kollat på studenter och svettats i värmen for vi hem och förberedde mottagningen. Det kom förbi massor av trevliga gäster som käkade och umgicks hela kvällen, mycket trevligt!

Mina funderingar angående studenten är, till att börja med: Varför sjunger nästan alla studenter "Vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra!!!"? Alltså, jag förstår inte, det är inte direkt så svårt att klara sig igenom gymnasiet, dessutom får man ju ta studenten utan fullständiga betyg, dvs man är inte så jävla bra bara för att man tagit studenten.

Slutligen: Varför tycker majoriteten av alla studenter att det är så skönt att ta studenten och vara "klar" med skolan? De verkar tydligen inte speciellt medvetna om vad jävla skönt och bekymmerslöst det är att gå på gymnasiet, och vilket helvete det är att vara (på väg att bli) vuxen. Att dessutom högskolestudier är bra mycket knivigare än gymnasiestudier, gör hela grejen löjlig. Nåväl, jag är stolt över min bror ändå.

Kommentarer
Postat av: Älvsbyn

låter lite bitter

2007-06-08 @ 00:16:25
Postat av: Rollen

Ja ä int bitter!

2007-06-08 @ 12:56:51
Postat av: J

de var nog de mest kloka orden jag hört från din mun på bra bra länge

2007-06-08 @ 17:50:21
Postat av: tomp

Haha, fy fan vad jag är bra!

2007-06-14 @ 10:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback