Moraman

Idag var det dags för Moraman.

Jag deltog bara i de två första momenten, rullskidor runt Orsasjön och cykel runt Siljan. Detta hade jag bestämt i förväg, för jag tyckte det räckte och ville inte bli för sliten med tanke på kommande tävlingar och läger.

Vädret var inget vidare men rullskidsdelen gick bra ändå och bergspriset i viborg så jag till att plocka hem relativt enkelt. Sen under cyklingen gick det också riktigt bra, jag kände mig pigg hela vägen trots att jag stod för mycket av farthållningen eftersom jag skulle kliva av efter cyklingen. Sadde, som bara körde cyklingen imponerade och låg och drog klungan som ett disellok säkert halva vägen. David och Adam, som skulle köra hela moraman var lite mer passiva på cyklingen för att spara krafter. Vid bergspriset i Gesunda fick jag dock vika mig mot Sadde, som med sina pigga ben tog hem. Trots att det regnade hela tiden höll vi en snittfart på 33,6 km/h vilket vi får vara nöjda med.

Efter 6h 50min hoppade jag av tävlingen, helt planerat och David och Adam fortsatte. De kämpade väl och genomförde den avslutande löpdelen, Bjarnerundan, på strax över 4h och landade på en totaltid av 11h 26min. Imponerande!

Det kändes lite trist att inte vara med på löpningen faktiskt, men jag vill följa min träningsplanering och inte riskera att sabba mitt träningupplägg.

Vidare info, bilder och resultat:
www.mesomorphous.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback