Hemma efter O-Ringen

Årets upplaga av O-Ringen blev inte precis så lyckat för min del, trots ruggit bra form. Första etappen var bra och stabil trots småbommar. På andra etappen kändes det jättebra att springa men tekniken hängde inte med, jag bommade oerhört mycket. Det räckte emellertid till en hyfsad placering ändå. Så långt var O-Ringen bra, trots vädret.

Mot första kontrollen på den tredje etappen ramlade jag på en sten och tog emot mig med båda händerna. Min högra hand fick en rejäl smäll och det började blöda ganska rejält. Jag fullföljde loppet trots oerhörd smärta i handen, loppet var inte alls bra då jag hade grava koncentrationssvårigheter pga smärtan. Efter loppet tvättade jag såret och tänkte inte så mkt mer på det. Senare på kvällen började det göra ondare och ondare i handen, därför bad jag en fd klubbkompis, som är läkare, kolla på min hand. Han misstänkte att det var båtbenet som fått sig en rejäl smäll...

Bäckis skjutsade in mig till akuten i Linköping, där blev det konstaterat att jag hade en spricka i båtbenet. Så nu går jag omkring med en gipsad underarm i fem veckor framöver.
Life's a bitch and then you marry one!

image40
(lagom inspirerad för photoshoppning)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback